Prodej nemovitosti není jen o tom, že zveřejníte inzerát a čekáte na zájemce. Na trhu je velká konkurence a lidé dnes vybírají pečlivě. Pokud se vaše nabídka dlouhodobě nehýbe, často je to způsobeno těmito chybami:
1. Nerealistická cena
Příliš vysoká cena je nejčastější důvod, proč nemovitost zůstává neprodaná. Kupující mají přístup k online databázím a rychle poznají, že cena neodpovídá realitě. Přeceňování často vede k tomu, že nemovitost na trhu „zestárne“ a později se prodá levněji, než kdyby byla od začátku nastavena správně.
2. Nekvalitní prezentace
Fotografie jsou první věc, kterou zájemce vidí. Tmavé, křivé nebo amatérské snímky dokážou odradit i od jinak pěkného bytu či domu. Profesionální focení a úprava prostoru (tzv. home staging) mohou zásadně zvýšit atraktivitu nabídky.
3. Nedostatek informací v inzerátu
Lidé chtějí jasné a úplné informace: dispozici, rozměry, technický stav, náklady na bydlení. Pokud musí zájemce složitě dohledávat detaily, raději přejde k jiné nabídce.
4. Nevyřešené právní a technické problémy
Zástavy, věcná břemena nebo nedodělané kolaudace jsou pro kupující velkým rizikem. Stejně tak technické závady – vlhké zdi, špatná elektroinstalace nebo starý kotel. Čím víc nejasností, tím menší zájem.
5. Slabá komunikace se zájemci
Ignorování telefonátů, pomalé reakce na e-maily nebo nepříjemné chování při prohlídkách dokážou spolehlivě zničit i jinak slibný obchod. Kupující očekává vstřícnost a ochotu.
Shrnutí
Pokud se vaše nemovitost dlouho neprodává, zkontrolujte nejdříve cenu, kvalitu prezentace a úplnost informací. Vyřešte právní i technické překážky a věnujte pozornost komunikaci se zájemci. Tyto kroky často stačí k tomu, aby se prodej znovu rozběhl.